Új boka project No.1

mutet_utan

Megelőzve a kérdések áradatát: nem történt semmi. Vagyis nem most történt. Az MRI felvételből annyi derült ki, hogy a bal bokám külső oldalán felszívódtak a szalagok. Vagyis a hátsóból egy kicsi még látszott, de a többinek hűlt helye. Amit biztosan tudni lehet, hogy 3 hónapnál régebbi a sérülés (vagy sérülések) ami ezt eredményezte, de lehet akár 15 éves vagy még korábbi.. Nagyon kedves és profi orvossal volt dolgom. Elmondta, hogy okozhatta egy nagy (ilyenre talán gyerekkoromból emlékszem), de akár több kisebb trauma is. A szakadt szalagot szinte azonnal nyugalomba kell helyezni, gipszelni, esetleg műteni, különben elkezd felszívódni.
Szóval a bal bokámmal már több, mint 30 éve voltak gondjaim, amit a bringázás szépen rendeben tartott. De tavaly tavasszal a múlni nem akaró arcüreg gyulladásommal nem mertem bringázni. Mivel nem vagyok az, aki szeret otthon ülni tétlenül, futni kezdtem. Örömmel és élvezettel futottam, repültem az erdőben; versenyeztem az órával a salakos pályán. Még az is felmerült bennem, hogy lefutom a félmaratont..
Aztán elkezdett egyre jobban dagadni és fájni a bal bokám. Zircen van egy fantasztikus sebész orvos Dr. Csordás József. A veszprémi kézilabdacsapat sportorvosa volt sokáig, Győri Balettosok bokáit is kezelésbe vette. Gondoltam, megmutatom neki. Feltekertem a kórházhoz, húztam egy sorszámot, nem gondoltam, hogy túl komoly lehet a baj.
Lazán felültem a vizsgáló asztalra. Ahogy a doktor úr meglátta a bokámat, aztán szakszerű mozdulatokkal megvizsgálta mindkettőt, már nem akartam hinni a fülemnek. Ő már akkor, ott látta azt, amit az MRI mutatott. Két megoldás van, mondta, kívülről kell megtámasztani, de maga még túl fiatal ahhoz, hogy élete végéig  bokarögzítőt hordjon vagy plasztikázni kell a szalagot. Egynapos sebészetre befekszik, egy hét fekvőgipsz, 5 hét járógipsz. Derült égből villámcsapás!
Na persze, hogy nem fogadtam el. Majd én megmutatom. A bokarögzítőt nem váltottam ki, a legkisebb is lötyögött a bokámon és nem fért bele a cipőmbe. Fáslival, majd kineziológiai szalaggal rögzítettem. Ezt látjátok a nyári videókon. Bringáztam, tornáztattam. De nem javult. Persze, mitől is javult volna! Aztán ahogy beütött a hideg és nem tudtam bringázni egyre instabilabb lett, fájni kezdett a lábfejem, zsibbadt a lábszáram. November végén nem bírtam tovább, irány az orvos.
Már csak a műtét időpontja volt kérdés. Január 24. Minden porcikám tiltakozott, vártam a csodát, de az agyam tudta, hogy nincs menekvés..

Leave a Reply

